Kuo naudingas senasis Vakarų Europos civilizacijos paveldas?

This entry was posted by on Pirmadienis, 11 rugsėjo, 2017 at

pavobuolysNemažai šiandieninių įmonių, modernių kompanijų bendrovių pavadinimai turi ryšį su senuoju Vakarų kultūros civilizacijos paveldu. Paimkime, pavyzdžiui, pačią populiariausią informacinių technologijų bendrovę „Apple“, kurios logotipas ir pavadinimas glaudžiai susijęs su bibline istorija – pasakojimu apie žmogaus nuopuolį. „Apple“ simbolis – atkąstas obuolys – būtent ir vaizduoja pirmųjų žmonių padarytą neatleistiną nuodėmę Edeno sode. Ši nuodėmė Adomui ir Ievai kainavo labai brangiai – Dievulis juos ištrėmė iš pačios geriausios ir švenčiausios vietos pasaulyje. Didelė pažinimo kaina! Visiškai tą patį galima pasakyti ir apie „Apple“ gaminius. Visi kompiuteriai, planšetės ar išmanieji telefonai kainuoja tikrai nemažus pinigus, tad žmonėms tenka pakloti nemenką sumelę. Prakąsto obuoliuko produktai taip nuodėmingai gundo žmogų, jog jam tampa nebesvarbu, kiek euriukų „emigruoja“ iš elektroninės jo sąskaitos.

Kodėl žmogus vis tiek juos perka „Apple“ gaminius? Na, o kodėl Ieva ir Adomas nusprendė atsikąsti draudžiamo vaisiaus? Rojaus obuolys, visai kaip ir „Apple“ produkcija, traukia modernų žmogų savo išskirtinumu, galimybe pažinti pasaulį. Tik dabar tai galima padaryti paprasčiau: norint greitai prisijungti prie informacinio lauko nebereikia graužti obuolio, užtenka į rankas paimti  iPod“, „iPhone“, „iPad“ ar „iMac“. Mažoji raidelė „i“ žymi ne tik internetą, bet ir individualumą, informatyvumą, įkvėpimą. Juk tai „veža“!  Ar tai nepanašu į Ievos ir Adomo norą ir trauką paliesti ar paragauti uždrausto rojaus vaisiaus nuo Pažinimo medžio? Tad mano nuomone, „Apple“ bendrovė pasirinkusi šį keistą, tačiau labai tinkantį vardą ir logotipą savo produktams nesuklydo. Savo gaminiuose jie būtent ir atkartoja rojaus obuolio unikalumą.

 

Simona Šimkutė, 3a


Leave a Reply