Šių metų, birželio 4 dieną Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos mokiniai dalyvavo netradicinio ugdymo dienos proga surengtoje mokslinių darbų konferencijoje, kurios metu buvo renkami geriausi, didžiausią įspūdį palikę darbai. Moksleiviai visus mokslo metus rašė darbus, kurie mokslo metų pabaigoje galiausiai buvo įvertinti. Nemaža dalis mokinių jaudinosi dėl savo pristatymo, vis dėlto komisija buvo visi žiūrovai, kurie susirinko į salę.
Pristatymai prasidėjo nuo 8.30 val. Pirmieji buvo pirmųjų gimnazijų klasių moksleivių; temos buvo itin įvairios – nuo Ebru technikos sampratos iki to, ar įmanoma pakeisti aplinką, kurioje gyvename. Stebint pristatymus buvo akivaizdu – mokiniai įdėjo labai daug darbo, nes nebūtų įmanoma išskirti darbo, kuriame nebūtų matomas įdirbis, detaliai ir aiškiai pateikta informacija bei informatyvumas.
Antrojoje dalyje pasirodė antrųjų klasių mokiniai, kurie savo mokslinius darbus siejo su informacinėmis technologijomis, detaliau – programavimu. Buvo galima išgirsti apie tai, kokias kompiuterines programas moksleiviai sukūrė, kaip jas taikyti praktiškai ir kokią naudą tokie kūriniai suteikė jiems patiems. Gimnazijos antrokų darbai buvo tikrai novatoriški – sukurta programa, kuri parašo, kaip bet kuris vardas skambėtų japonų kalba, taip pat neapseita be matematikos – pristatyta programėlė, kuria daug lengviau sprendžiamos lygtys. Konferencijoje pristatyti ne tik darbai, kurių įdomu klausytis, tačiau parodyta, kaip sukurtas programas taikyti praktiškai, atskleista nauda ne tik kūrėjui, bet ir kiekvienam iš mūsų.
Šiais metais trečiųjų gimnazijos klasių mokiniai pasirinko specifinę programavimo sritį, todėl trečioji konferencijos dalis išsiskyrė – „Unity“ programa mokiniai kūrė žaidimus. Pristatymų metu buvo pasakojama apie darbo procesą, aptarta darbo grupėse nauda, demonstruojamas žaidimas. Susibūrusios komandos sukūrė tikrai puikius žaidimus, kurių ne vienas buvo įkvėptas serialo ar televizijos šou, pavyzdžiui, žaidimas, kuriame stengiamasi pabėgti iš kalėjimo, taip ir buvo pavadintas „Kalėjimo bėgliai“, autoriai neslėpė, kad žaidimas sukurtas pagal tokio pat pavadinimo serialą. Žaidimai buvo kuriami ne tik kompiuteriams, bet ir išmaniesiems telefonams – aplikacijos. Paklausti, kodėl mokinius sudomino programavimas, beveik visų atsakymas sutapo: tai populiaru, novatoriška, įtraukta matematika ir loginis mąstymas, taip lavinamas ir kūrybiškumas, o ir kitokios, ne vien skirtingų šalių kalbos gali išmokti, viena jų -JAVA kalba.
Mokiniai ne tik dalijosi darbo rezultatais, tačiau pabrėžė ir tai, jog tokios konferencijos – būtinos. „Jos skatina mokytis savarankiškai, padeda rasti bendraminčių“, – dalijosi patirtimi II gimnazijos klasės mokinė. Trečiųjų klasių mokiniai teigė, kad programavimas nebūtinai yra nuobodus, monotoniškas darbas. Neslėpdami savų klaidų ir pasižadėję tobulėti, mokiniai užbaigė konferenciją ir draugiškai nusprendė, jog visų darbai verti nugalėtojo vardo.
Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijoje tokia konferencija rengta jau kelintą kartą, dalyvių ir žiūrovų kasmet sulaukiama vis daugiau. Gimnazijos bendruomenė nuoširdžiai tiki, kad šią konferenciją galima vadinti tradicija, kuri ne tik plečia žinių ratą, bet ir suartina mokinius bei mokytojus bendram tikslui.
Vaiva Pralgauskaitė, 3a klasė